[Tijdelijke actie t/m 22 september] Bestel je een persoonlijke Instagram video analyse? Het duurt wat langer voordat je ‘m ontvangt. Gebruik de code: GEDULD en krijg 50 euro korting!

Lisa: meer interactie met volgers & verkopen op Instagram

De webshop van Lisa 'Comfy en Cosy' is ontstaan vanwege haar chronische ziekte. Ze noemt zichzelf ook wel 'de slechte dagen expert' en weet precies wat je nodig hebt voor een momentje voor jezelf. Ze gunt iedereen wat meer zelfzorg en liefde. Tegelijkertijd was ze zelf op zoek naar meer balans en houvast om consistent zichtbaar te zijn op Instagram. Hoe kan ze haar doelgroep bereiken, ook op mindere dagen? Mijn Instagram challenges & persoonlijke video analyse zorgden voor meer plezier, interactie & bestellingen. Laat je inspireren door haar verhaal!
Onderwerpen in dit blogartikel ↴
    Een koptekst toevoegen om de inhoudsopgave te genereren

    Cadeaus voor jezelf of een ander

    Webshop met items die jou helpen om slechte dagen door te komen

    Ik ben Lisa, 33 jaar en ik woon in Roelofarendsveen samen met mijn man Rob en onze Griekse hond Luna. Dol op ziekenhuis series, een chronische theeleut en mijn ultieme me-time moment is onder een dekentje op de bank met een kop thee en een goed boek er bij.

    Ik heb sinds december 2021 een webshop, Comfy & Cosy, en ik verkoop producten die helpen met een moment voor jezelf te creëren. Het idee voor een webshop is ontstaan doordat ik zelf chronisch ziek ben en mij inmiddels wel een slechte dagen expert kan noemen. Sinds ik chronisch ziek ben, heb ik regelmatig slechte dagen. Dagen dat ik moe ben, pijn heb en heel snel overprikkeld kan zijn. Van die dagen dat je het liefst onder een deken kruipt en hoopt dat het heel snel voorbij is. In de loop der jaren heb ik ontdekt wat kan helpen om zo’n dag door te komen. Wees lief voor jezelf en geef er aan toe, dat is het belangrijkste wat ik jou wil meegeven. Zorg goed voor je lichaam en pak je rust. En daar helpen de producten uit de webshop gelukkig bij.

    Lisa van Comfy & Cosy (fotografie: Nicole den Harder)

    De missie van Comfy & Cosy

    Mijn missie is om anderen te helpen aan een momentje voor zichzelf. Of ze nou ook chronisch ziek zijn en vaker slechte dagen hebben en daardoor eerder aan zichzelf moeten denken. Of juist diegene die in het dagelijks leven het heel druk heeft en zo verlangt naar rust en ontspanning. Die mensen wil ik dan ook bereiken, want ik gun iedereen wat meer zelfzorg en zelfliefde.

    Sinds kort help ik ook mede ondernemers met het samenstellen van leuke pakketjes. Ondernemers die hun klanten ook een momentje voor zichzelf gunnen. Waarvoor je mijn hulp kan inschakelen? Denk aan welkomst pakketten, geschenkjes voor verjaardagen of kerstgeschenkjes.

    Welke producten kun je vinden in de webshop van Comfy & Cosy?

    Denk aan warmte, zachtheid, knus en comfortabel 🤍 Die 4 kernwoorden vind je ook terug in de producten. Denk aan grote dekens, warme sokken, heerlijke thee, fijne theemokken, kaarsen en warmwater kruiken in een zacht aaibare hoes.

    Lisa verkoopt in haar webshop Comfy & Cosy items om een momentje voor jezelf te creëren (fotografie: Nicole den Harder)

    Tegen welke obstakels liep jij aan voordat je mijn Instagram expertise inschakelde?

    Meer balans vinden & plezier krijgen op Instagram

    Ik was al behoorlijk bekend met Instagram door mijn account over het chronisch ziek zijn (@crohn_en_ik) maar dat was voornamelijk alleen mijn verhaal delen. Met mijn Instagram bedrijfsprofiel @comfy_en_cosy heb ik natuurlijk een ander doel naast het delen van mijn verhaal, namelijk ook verkopen. Sales doen vond ik lastig. Het voelde spammerig om dingen te herhalen. Het voelde pusherig als ik weer een product liet zien.

    Waar ik heel erg tegen aanliep was de balans vinden van wat ik deel over mijzelf en wat is professioneel… Het voelde in het begin niet heel zakelijk om mijn verhaal te delen en mij kwetsbaar op te stellen. Want als ik telkens maar blijf zeggen dat ik chronisch ziek ben, gaan mensen dan wel bestellen of vinden ze het dan te risicovol omdat ik niet altijd kan garanderen dat het de volgende dag in huis is?

    Doordat ik de lat hoog legde, merkte ik ook dat ik de plezier vaak kwijt raakte en dat ik daardoor niet consistent zichtbaar kon zijn.

    "Ik voel mij gezien door jou en heb ook echt het gevoel dat ik je mag contacten. En ook de berichten die je stuurt als je ziet dat ik weer wat heb veranderd naar aanleiding van de video analyse. Dat werkt echt bemoedigend."

    Concrete tips & handvatten om direct aan de slag te gaan

    Instagram Challenges & persoonlijke analyses

    Ik volgde je al eventjes en vond het fijn om jouw content te zien. Het leek alsof ik je echt leerde kennen, dat jij jezelf was. Dat vond ik een mooie inspiratie.

    Ik wilde ontdekken hoe ik meer zichtbaar kon zijn op een manier wat bij mij past, waardoor het lichter voelt en ik tegelijkertijd mijn doelgroep kan bereiken.

    Mijn eerste dienst die ik bij jou heb aangeschaft was de Zichtbaarheids Challenge. De doorslag was dat je als tijdelijke bonus een mini video analyse aanbood. En dat vond ik interessant. Dat je juist mijn profiel ging bekijken en tips gaf die echt op mijn profiel betrokken zijn.

    Later heb ik ook nog meegedaan met de adventskalender en als kers op de taart heb ik laatst een uitgebreide Instagram video analyse van mijn instagram profiel bij jou aangeschaft. En ook daarin was de doorslag dat je echt mijn profiel onder de loep neemt en jouw tips die je deelt ook echt van toepassing zijn en waar ik wat aan heb.

    Foto gemaakt door Nicole den Harder

    "Waar ik heel erg tegen aanliep was de balans vinden van wat ik deel over mijzelf. Het voelde in het begin niet heel zakelijk om mijn verhaal te delen en mij kwetsbaar op te stellen. Want als ik telkens maar blijf zeggen dat ik chronisch ziek ben, gaan mensen dan wel bestellen?

    En ook sales doen vond ik lastig. Het voelde spammerig om dingen te herhalen. Het voelde pusherig als ik weer een product liet zien. Doordat ik de lat hoog legde, merkte ik ook dat ik de plezier vaak kwijt raakte en dat ik daardoor niet consistent zichtbaar kon zijn."

    Mooie eye-openers & nieuwe inzichten

    Consistent zichtbaar op Instagram

    De Zichtbaarheids Challenge was voor mij meer een eye-opener dat ik wel gewoon mijn verhaal kan delen. Dat ik gewoon mijzelf mag zijn, want mensen kopen van mensen en die willen ze graag eerst leren kennen. Dus ook Toos make-up loos in beeld komen, story delen dat ik aan het wandelen ben met de hond. Of juist samen aan het rusten zijn omdat mijn energie laag is. Dat ik niet alle ballen hoog kan houden. Dat ik ook maar een mens ben. 🤭 Omdat ik wel al veel kennis had van Instagram heb ik daar niet veel over geleerd, maar dat was ook niet mijn verwachting. Het was vooral een mooie stok achter de deur om zichtbaar te zijn en de opdrachten hebben daarbij geholpen.

    Deze reel heb ik naar aanleiding van de Advent Challenge gemaakt, meteen een stap uit de comfortzone: pratend in beeld in een reel!

    "Je bent enthousiast en kundig. Je merkt duidelijk dat je weet waar je het over hebt. En het is ook echt te merken dat je echt verdiept in iemands branche en hulpvraag."

    Over de persoonlijke Instagram video analyse

    Meer interactie met volgers

    De Instagram video analyse vond ik oprecht heel fijn. Hoeveel tips jij hebt gedeeld in die 30 minuten is echt onvoorstelbaar. Ik heb het al meerdere keren bekeken en elke keer haal ik er wel weer iets nieuws uit. Met alle aantekeningen die ik heb gemaakt is er een mooie to do lijst uit gekomen waarmee ik ook daadwerkelijk aan de slag kan. De eerste veranderingen zijn al toegepast en ik merk gewoon al een verschil.

    Juist op de persoonlijke stories krijg ik meer interactie. Mensen herkennen zich er in. En vinden het juist fijn dat ik ook het echte leven laat zien en niet alleen maar het perfecte plaatje. En die verandering geeft weer een boost om er verder mee te gaan. Verder heeft het mij ook meer houvast gegeven qua content die ik kan delen. Dat ik ook mijn klanten aan het woord mag laten zodat zij hun verhaal kunnen delen en hoe Comfy en Cosy hen heeft geholpen. Het heeft zelfs een strategie opgeleverd met vaste thema dagen waar ik mooie invulling aan kan geven.

    Wat vind je de meest waardevolle onderdelen?

    Dat het persoonlijk is afgestemd. Concrete tips en handvatten waarmee je direct aan de slag kan. En gewoon een hele fijne manier van feedback geven waardoor ik echt gestimuleerd ben geraakt om mijn instagram aan te pakken. En de content voorbeelden die je geeft als inspiratie zijn ook echt een mooie aanvulling!

    "Ik zou eigenlijk de Instagram video analyse aan iedereen aanraden. Ook al weet je al wat af van Instagram zelf, het kan wel echt net het zetje in de rug zijn om het nog beter in te zetten op een manier wat bij jou past."

    Resultaten na de challenges & de persoonlijke analyse

    Meer plezier & verkopen op Instagram

    Ik heb sowieso veel meer interactie met mijn volgers. Daardoor echt al hele leuke gesprekken in mijn DM gehad. En ik ben er ook echt van overtuigd dat ik daardoor wel meer bestellingen heb gekregen afgelopen tijd. En mijn bereik gaat ook echt wel wat beter. Verder vind ik het ook gewoon weer leuk om met Instagram bezig te zijn. Stories zijn makkelijker gemaakt en content maken gaat ook weer beter omdat ik nu houvast heb in wat ik kan delen.

    Hoe ervaar je mijn persoonlijke betrokkenheid?

    Heel fijn! Ik voel mij gezien door jou en heb ook echt het gevoel dat ik je mag contacten. En ook de berichten die je stuurt als je ziet dat ik weer wat heb veranderd naar aanleiding van de video analyse. Dat werkt echt bemoedigend.

    Fotografie door Nicole den Harder

    Persoonlijke aanbeveling

    Tip van Lisa

    Ik zou eigenlijk de Instagram video analyse aan iedereen aanraden. Ook al weet je al wat af van Instagram zelf, het kan wel echt net het zetje in de rug zijn om het nog beter in te zetten op een manier wat bij jou past. Dus als jij echt tips wilt ontvangen die op jouw account van toepassing zijn in plaats van algemenere tips in de zoveelste masterclass, zou ik dat echt meteen doen!

    Misschien plan ik in de toekomst nog een 1-op-1 strategie sessie in om weer de knopjes aan te draaien om weer even scherp te worden. Maar voorlopig kan ik nog 100den keren de video analyse terug kijken in ieder geval!

    Alle branding foto’s zijn gemaakt door Nicole den Harder.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Je ontvangt ook een gids met 12 veelgestelde vragen & antwoorden, inzichtsvragen & optimalisatie tips.

    Gratis mini Instagram masterclass + groei gids

    Vind jij het spannend om zichtbaar te zijn op Instagram, maar wil je wel graag meer mensen bereiken? Bekijk mijn gratis mini masterclass en start vandaag nog met het vergroten van jouw online zichtbaarheid!

    Echt een verademing dat jij kijkt naar organisch groeien en verhalen vertellen in plaats van adverteren. Je laat mezelf opnieuw ontdekken. Jouw ideeën en tips alleen al zijn goud waard.

    Je bent gewoon heel enthousiast & aanmoedigend, dat geeft ook vertrouwen om het zelf ook te proberen.

    Haar grote kracht is dat zij zich volledig inzet voor jouw onderneming en alle tijd neemt om je verder te helpen. Ze blijft je inspireren tot het moment dat je echt in actie komt.

    Claudia weet veel van Instagram en dan echt tot in de details! De grotere coaches gaan daar nooit echt op in.

    Claudia Carreiro Contentstrategie draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders