Het verhaal & de missie van IT'S PAWSOME
Diervriendelijke webshop
Wij verkopen duurzame, eerlijke en diervriendelijke kleding. Wat voor ons belangrijk is, is de combinatie van enerzijds dieren en daarbij de link naar diervriendelijk en milieuvriendelijk geproduceerde kwaliteit. We leveren hierbij zo goed mogelijke kwaliteit om in te springen op de slow-fashion welke staat voor duurzaamheid en kleding welke lang mee gaat. Alle kleding van IT’S PAWSOME heeft het PETA-Approved Vegan label. Dat betekent dat er geen dierlijke producten zijn gebruikt bij de productie. Je weet dus zeker dat de producten 100% vegan zijn. Daarnaast geven we ook aandacht bij het verzenden (verpakkingsmateriaal zoveel mogelijk milieuvriendelijk, recyclebaar).
Over de naam IT'S PAWSOME
Ivo, Tanja, Stefan & Pascal zijn de gezichten achter het merk It’s Pawsome. De naam is ontstaan door hun initialen en grote liefde voor dieren, vooral honden. Daarom bestaat de Instagram community uit veel hondenliefhebbers.
"Waarom het Instagram Groei Traject gekozen? Wij wisten echt alleen de basics en zien Instagram als de manier om een IT'S PAWSOME community te creëren. Het zorgt ervoor dat mensen kennis maken met ons en enthousiast worden over onze producten."
- Tanja & Stefan (@itspawsome)
Tegen welke obstakels liep jij aan voordat je mijn Instagram expertise inschakelde?
Lastig om structuur te vinden, content te maken en de juiste doelgroep te bereiken
We vonden het lastig om keuzes te maken, om content te maken en te bedenken hoe onze doelgroep te bereiken op Instagram. Als kleine ondernemers in een druk bezette concurrerende markt, is het uitdagend je te onderscheiden. Tevens het gebruik van Instagram met alle mogelijkheden die er zijn. Wij wisten echt alleen maar de basics.
Vragen die we onder andere hadden over Instagram:
Wat is strategisch handig om te plaatsen? Welke content onderwerpen? Wat post je op welke manier (verschil in content voor verhalen/reels/post)?
Hoe bereik je bepaalde doelgroepen die geïnteresseerd zijn in een duurzame vegan lifestyle, via welke manieren? Hoe zit het met samenwerkingen?
- Waar haal je inspiratie vandaan? Welk beeldmateriaal hebben we nodig? Hoe blijf je uniek? Hoe zorg je ervoor dat volgers je blijven volgen en fan worden van je merk?
"Als kleine ondernemers in een druk bezette concurrerende markt, is het uitdagend je te onderscheiden. Het feit dat je voor de kleine ondernemers aan de slag bent, was voor ons een fijne pre om het gesprek aan te gaan. Ook het verhaal over jezelf op je website sprak ons aan."
- Tanja & Stefan (@itspawsome.nl)
Instagram strategie gesprek
Op zoek naar een Instagram expert
Stefan heeft jou via Instagram gevonden toen hij op zoek ging naar hulp om ons te helpen bij Instagram. We waren op zoek naar een professioneel en betrouwbaar iemand en jouw profiel sprak hem direct aan. Het is fijn om van een (onafhankelijk) expert te horen wat uiteindelijk helpt om onze doelen te bereiken. Daarbij heeft hij gezocht op hulp bij startende/kleine ondernemer en iemand die ook past bij onze missie en visie. Iemand die zich kan inleven in ons bedrijf.
Met één Instagram strategie gesprek heb je ons al enorm goed geholpen met allerlei tips en adviezen ter verbetering van onze Instagram. Het totaalpakket van het 1-op-1 Instagram Groei Traject met nog meer persoonlijke sessies sprak ons aan.
Na één 1-op-1 Instagram strategie sessie waren ze zo enthousiast dat ze doorstroomden naar mijn 1-op-1 Instagram Groei Traject.
"Claudia heeft ons na één gesprek al enorm goed geholpen met allerlei tips en adviezen ter verbetering van onze Instagram. Haar persoonlijke service en aandacht is voor ons een absolute meerwaarde. Na het eerste gesprek kregen we ook direct de aantekeningen doorgestuurd en konden we aan de slag, waarbij ze ons ook na het gesprek tips bleef geven. Kortom, Claudia heeft de juiste expertise in huis om ons te laten groeien."
- Tanja & Stefan (@itspawsome.nl)
Een totaal pakket: videomodules, werkboek, strategie sessies en 1-op-1 support
1-op-1 Instagram Groei Traject
Met name de 1-op-1 strategie sessies naast de online leeromgeving en het Instagram Groei Plan werkboek sprak ons aan. Het Instagram Groei Traject gaf ons de mogelijkheid om vragen te stellen en met jou te sparren.
Het verliep heel goed en prettig. Je was goed bereikbaar en stond altijd voor ons klaar. In het werkboek gaf je reactie op onze vragen, tijdens de strategie sessie was je goed voorbereid en op Instagram via DM kregen we leuke tips voor ons IT’S PAWSOME Instagram account en konden we ook altijd vragen stellen.
De sessies waren fijn, we konden veel vragen stellen en jij hebt veel uitgelegd en laten zien. Het was buiten dat om ook prettig en gezellig. 😉
"We hebben zowel nieuwe inspiratie als motivatie, omdat we nu met een plan kunnen starten. We snappen eindelijk hoe het werkt!"
- Tanja & Stefan (@itspawsome.nl)
Hoe was het Instagram Groei Traject? Wat hebben jullie eruit gehaald?
Veel geleerd over het gebruik van Instagram en wat er allemaal mogelijk is. Daarnaast ook wat je al kunt doen door juiste keuze van doelgroep en het bereik hierin, o.a. gebruik van hashtags, locaties, klantonderzoek. Ook fijne tips en tricks die we anders nooit hadden geleerd.
De Reels zijn nog in de maak, maar jij hebt ons wel laten zien dat je soms het ook gewoon moet durven en doen! De praatstories zijn we nog niet helemaal over uit of we dat durven, haha.
Over de Groei Academy & het Instagram Groei Plan werkboek
Persoonlijk & betrokken
De videomodules & het Instagram Groei Plan werkboek waren heel fijn. Zeker ook de masterclass en de tutorials over het maken van Reels, deze zullen we nog wel een paar keer gaan kijken.
Handig dat je het werkboek per thema / week in kunt vullen. De onderwerpen zijn ook goed verdeeld in chronologische volgorde. En natuurlijk heel leuk dat we het boek fysiek hebben mogen ontvangen (meerwaarde!)
Zouden jullie het Instagram Groei Traject aanraden aan andere ondernemers?
Zeker en gaan we ook doen! Het is een fijne en leerzame toevoeging als je Instagram nu nog beperkt gebruikt en er meer van wilt weten.
Vervolgstappen
Starten met een Instagram contentplan
We hebben nog niet kunnen laten zien wat we willen, vanwege drukke maanden (nieuw / drukte op werk in loondienst), maar de ideeën zijn er en we zijn nu bezig met de voorbereidingen. Tevens hebben we ook al wat meer gekeken naar de statistieken van de posts die gedaan zijn en halen we daar ook ideeën uit waar we op moeten focussen.
We hebben zowel nieuwe inspiratie als motivatie, omdat we nu met een plan kunnen starten. We snappen eindelijk hoe het werkt!